Na kartach historii motoryzacji są takie pozycje, które zawsze
bedą budziły podziw zarówno u starych jak i u młodych sympatyków
czterech kółek. Niewątpliwie takim właśnie autem jest SEC
Linia Mercedesa klasy S zadebiutowała we wrześniu 1979, jednak 2 lata
później rozpoczęto produkcję tego modelu w wersji coupé. Grupą docelową
odbiorców dla tych samochodów byli biznesmeni, którzy cenią sobie
komfort połączony z sportowymi osiągami, poruszającymi się samodzielnie
niekorzystających z kierowców. Auto wewnątrz było bogato zdobione min.
skórą i drewnem ale i wyposażone w elektrycznie opuszczane szyby,
centralnie z miejsca kierowcy blokowane drzwi, pokrywa bagażnika,
klapka wlewu paliwa, elektrycznie ogrzewana szyba tylna, elektryczne
fotele przednie i tylne z pamięcią, elektryczne zagłówki, telefon, ASR,
ABS. Miały bardzo skuteczne hamulce. Dodatkowym wyposażeniem mogły być
reflektory zaopatrzone w wycieraczki ze spryskiwaczami i elektrycznie
ogrzewane fotele. Za dopłatą można było otrzymać klimatyzację oraz
poduszkę powietrzną montowaną w piaście kierownicy i poduszkę powietrzną
dla pasażera z przodu. Charakterystyczną cechą fizyczną auta jest niski
współczynnik oporu powietrza, który wynosi Cx=0,34.
Wszystkie jednostki napędowe SEC’a charakteryzowały się dużą mocą
miały 8 cylindrów w układzie V. Do roku 1985 w ofercie były dwie opcje
pojemności silnika. Wersja SEC 380 o pojemności 3818 cm³ o dwóch
wariantach mocy 204 KM i 218 KM. I wersja SEC 500 o pojemności 4973 cm³
również posiadała dwa warianty mocy były to 231 KM i 240 KM. W roku
1985 wzbogacono ofertę silników. Od tego momentu dostępne były 3 opcje
pojemności silnika i każda z nich miała 3 warianty mocy. Najmniejszym z
nich był SEC 420 o pojemności 4196 cm³ w wariantach mocy 218 KM, 224 KM
i wersja z katalizatorem 204 KM. Drugą opcją silnika był SEC 500
pojemność 4973 cm³ generujący moce 245 KM, 252 KM i 223 KM z
katalizatorem. Największy był model SEC 560 o pojemności 5547 cm³ o
mocach 279 KM, 300 KM i 242 KM z katalizatorem.
Samochód ten w latach 90-tych kojarzony był głównie z półświatkiem
przestępczym. Pewnie dlatego został użyty w filmie „Świadek koronny’’
jako pojazd gangstera o pseudonimie „Blacha” o, którym ten
pieszczotliwie mówił „ślicznotka”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz